Der er rigtig mange af os, der er begyndt at blive i Danmark, når ferien melder sin ankomst. For flere af os er det nemlig blevet mere tiltrækkende, både fordi det er billigere, men også fordi at Danmark har så mange skønne ting at byde på. Det eneste, vi skal gøre, er at træde ud over vores eget dørtrin, og så er det bare med at suge alle oplevelserne til sig.

Hvis det er noget, du kan nikke genkendende til, så kan det være, at din næste ferie eller udflugt i landet skal gå til Nordjylland og området omkring Nordsøen.

Og her er der da også en lang række skønne ting at opleve. Og det er faktisk lige meget, om man leder efter noget for børn eller voksne – der er noget for enhver.

Nyd de mange spændende dyr

For det første er der Nordsømuseet, der er opkaldt efter Nordsøen. Museet lader jer alle få et indblik i de skønne ting, der foregår under vandet. I kan således komme helt tæt på livet under havets overfalde og se, hvordan fiskende lever deres liv. Det er en skøn oplevelse, som selv voksne også kan lære meget ved. Og nu hvor I alligevel er i området, kan I jo også gå en behagelig tur ved Nordsøen.

Skal vi blive i dyrenes verden, kan I også besøge Aalborg Zoologiske have. Her er der nemlig også alverdens skønne dyr at lade sig betage af.

Få masser af vind i håret

Vil I gerne have lidt mere action, kan I besøge en af landets mest populære forlystelsesparker – nemlig Fårup Sommerland. Her er der karruseller for både store og små, og derfor er det sikret, at enhver kan få et godt sus i maven. I Fårup Sommerland kan I således få en skøn dag med masser af grin og vind i håret.

Vil I hellere udfordres fysisk finder I i Aalborg også en klatrepark, der lader jer komme helt op i højden. I træerne klatrer I rundt og skal gennemføre forskellige udfordringer for at nå til den næste bane.

Oplev den dybe og stille ro

Vil I hellere have ro og stilhed, mens I besøger det Nordjyske, er der også her masser af natur at lade sig betage ved. Her er masser af skønne skove, som kan give flere timers gåture, der er langstrakte strande, og der er smukke sandklitter. Nordsøen og området omkring lægger også op til fantastiske gåture.

Eller I kan nyde en dag i Skagen og se, hvordan Nordsøen møder Atlanterhavet, eller hvad med at tage i Rold Skov og forvilde jer væk mellem de mange store og gamle træer?

tag en tur ind til den pulserende storby

Er det storbylivet, I hungrer efter, så findes det også i Nordjylland. Her er nemlig Nordens Paris, Aalborg. Og det betyder, at I har rig mulighed for at komme ud at shoppe og på den måde få noget nyt og lækkert med hjem til garderobe og hjem.

Her er der desuden også masser af kultur, historie og ikke mindst kulinariske oplevelser, som I kan nyde – og derfor er det sikret, at I kan få den bedste tur Nordpå hele familien.

North-sea-museum